سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 سنگر
 
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
شهدای کازرون مرجع قالب های مذهبی رایگان توضیح توضیح توضیح توضیح
شهدای کازرون محل تبلیغات شما
فقد اذی الله
نویسنده میثم در یکشنبه 86/5/14 | نظر

در این نوشته ، توسط اسناد برادران اهل سنت به نتیجه ای خواهیم رسید . ( البته باز هم مانند بحث های قبلی منتظر جواب های برادران اهل سنت هستیم )

در صحیحین برادران اهل سنت این مطلب نوشته شده که :

فوجدت ای فغضبت فاطمة علی ابی بکر فهجرته فلم تکلمه حتی توفیت فلما توفیت دفنها زوجها علی لیلا و لم یوذن بها ابابکر و صلی علیها .

یعنی فاطمه سلام الله علیها در حال خشم و غضب ابی بکر را ترک کردند و بر او غضبناک ماندند و با او حرف نزدند تا وفات نمودند آن گاه امیرالمومنین علی علیه السلام بر او نماز گزاردند و شبانه ایشان را دفن کردند و به ابی بکر نگفتند که بر جنازه حاضر شود و نماز بخواند .

علاوه بر این مطلب که در صحیحین آمده ، در باب 99 کفایة محمد بن یوسف گنجی شافعی نیز چنین مطلبی دیده می شود و ابو محمد عبد الله هم بن مسلم بن فتیبه دینوری در صفحه 14 الامامة و السیاسة آورده که حضرت فاطمه سلام الله علیها در بستر بیماری به ابی بکر و عمر فرمودند : انی اشهد الله و ملائکته انکما اسخطتمانی و ما ارضیتمانی لئن لقیت النبی لاشکونکما

معنی این عبارت این است که حضرت زهرا به ابی بکر و عمر فرمودند : خدا و ملائکه را شاهد و گواه می گیرم که شما دو نفر (ابی بکر و عمر) مرا بسخط آوردید و رضایت مرا فراهم ننمودید اگر پیغمبر را ملاقات کنم شکایت شما را خواهم نمود .

ابو محمد عبد الله بن مسلم قتیبه در همان کتاب نیز نوشته :

غضبت فاطمة من ابی بکر و هجرته الی ان ماتت .

یعنی فاطمه سلام الله علیها از ابی بکر غضبناک شد و به همین حال غضب او را (ابی بکر) تا زمان مرگ ترک نمود .

از این مطالب و اخبار در کتاب های برادران سنت زیاده که ما به چند تا از آن ها مخصوصاً صحیحین آن ها اشاره کردیم .

عموم علمای برادران اهل سنت ، مثل امام احمد در مسند و سلیمان قندوزی در ینابیع المودة و میرسید علی همدانی در مودة القربی و ابن حجر در صواعق از ترمذی و حاکم و بقیه آن ها با اختلاف کمو زیادی در الفاظ و عبارات نقل کرده اند که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم  مکرر می فرمودند :

 فاطمة بضعة منی و هی نور عینی و ثمرة فوادی و روحی التی بین جنبی من آذاها فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله و من اغضبها فقد اغضبنی یوذینی ما آذاها .

یعنی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مکرر می فرمودند که : فاطمه پاره تن من است و میوه دل و نور چشم و روح من که بین دو پهلوی من است کسی که فاطمه را اذیت کند مرا اذیت کرده است و کسی که مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده و کسی که فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده و اذیت می کند کسی که او را اذیت کند .

ابن حجر عسقلانی در اصابه ضمن ترجمه حالات حضرت فاطمه علیها سلام از صحیحین بهاری و مسلم نقل کرده است که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : فاطمة بضعة منی یوذینی ما آذاها و یریبنی ما ارابها . ( فاطمه پاره تن من است مرا اذیت می نماید کسی که او را اذیت نماید و به من بدی می نماید کسی که با او بدی نماید . )

در صفحه 6 مطالب السول و محمد بن طلحه شافعی و حافظ ابونعیم اصفهانی در صفحه 40 جلد دوم حلیة الاولیا و خصائص العلوی امام ابوعبدالرحمن نسائی آمده است که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : انما فاطمة ابنتی بضعة منی یریبنی ما ارابها و یوذینی ما آذاها . ( جز این نیست که فاطمه دختر من پاره تن من است کسی که به او بدی نماید به من بدی نموده و کسی که او را اذیت نماید مرا اذیت نموده است . )

و ابوالقاسم حسین بن محمد (راغب اصفهانی) ذز صفحه 214 جلد دوم محاضرات الادبا نقل می کند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : فاطمة بضعة منی فمن اغضبها فقد اغضبنی . ( فاطمه پاره تن من است هر کس او را به غضب آورد مرا به غضب آورده است.  )

حافظ ابوموسی بن المثنی بصری متوفی سال 252 قمری در معجم خود و ابن حجر عسقلانی در صفحه 375 جلد 4 اصابه و ابویعلی موصلی در سنن و طبرانی در معجم و حاکم نیشابوری در صفحه 154 جلد سوم مستدرک و حافظ ابونعیم اصفهانی در فضایل الصحابه و حافظ ابن عساکر در تاریخ شام و سبط ابن جوزی در صفحه 175 تذکره و محب الدین طبری در صفحه 39 ذخایر و ابن حجر مکی در صفحه 105 صواعق و ابوالعرفان الصبان در صفحه 171 اسعاف الراغبین نقل کرده اند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به دخترش فاطمه سلام الله علیها فرمودند : یا فاطمة ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک .

یعنی ای فاطمه به درستی که خداوند غضب می کند به غضب تو و راضی می شود به رضای تو .

و محمد بن اسماعیل بخاری در صفحه 71 صحیح در باب مناقب قرابة رسول الله از مسور بن محزمه و نیز در صفحه 75 نقل کرده است که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : فاطمة بضعة منی فمن اغضبها فقد اغضبنی . ( فاطمه پاره تن من است پس کسی که او را به غضب آورد مرا به غضب آورده است . )

از این قبیل مطالب و اخبار در صحیحین بخاری و مسلم و سنن ابی داود و ترمذی و مسند امام احمد بن حنبل و صواعق ابن حجر و ینابیع المودة شیخ سلیمان بلخی حنفی برادران اهل سنت و دیگران در فضایل فاطمه سلام الله علیها بسیار آمده است .

خوب حالا مطلب اول و مطلب دوم نوشته را در کنار هم بگذارید .

بهتر است به آیه 57 سوره احزاب هم اشاره ای بکنیم .

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا

یعنی کسانى که (مى ‏خواهند) خداوند و پیامبر او را برنجانند ، خداوند در دنیا و آخرت ایشان را لعنت مى‏ کند و برایشان عذابى خفت‏بار آماده ساخته است ‏.

و اما نتیجه گیری : اظهر من الشمس


لینک دوستان ما
» شین مثل شعور
» ایمان
» دیداردوست
» جاده های مه آلود
» هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
» یا زهرا
» وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی
» آسمون آبی چهاربرج
» یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
» کانون فرهنگی شهدا
» یک کلمه حرف حساب
» حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
» آقاشیر
» شلمچه
» یادداشتها و برداشتها
» .: شهر عشق :.
» شهدا
» پیامنمای جامع
» بوی سیب
» کاسل
» بیابان گرد
» دل و کاغذ و قلم...!
» مرام و معرفت
» حوریب
» تنها علمدار
» نشانه
» شهدای استان خراسان
» . : آدم و حوا : .
» نهِ /دی / هشتاد و هشت
» ماه و مهر
» چفیه
» راه های و فواید و تاثیر و روحیه ... خدمتگذاری
» نگاه منتظر
» هرچه می خواهددل تنگت بگو
» حاج رضوان
» فرزند روح الله...
» صل الله علی الباکین علی الحسین
» قافله شهداء
» قوطی عطار
» عشق سرخ
» آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
» vagte raftan
» خواندنی های ایران جهان
» مناجات با عشق
» شهیدالسید عباس الموسوی
» هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
» نورهدایت
» امیدزهرا
» امیدزهرا
» یا قدس انا قادم
» پشت خطی
» شوق دیدار
» افسر جوان جنگ نرم
» رازهای فاش شده از یهود و ماسون ها
» فصل سکوت
» موج انتظار
» مذهبی - سیاسی - فرهنگی
» سیاست روز
» عکس و شعر برای دوستداران هنر
» مسیحایی
» بسم الله الرحمن الرحیم
» 727
» السلام علیک یا صاحب الزمان
» السلام علیک یا صاحب الزمان
» یا رب الحسین
» « یا مهدی ادرکنی »
» نسیم بهشتی
» «اخبار سایت بازتاب»
» تا ریشه هست، جوانه باید زد...
» و خدایی که در این نزدیکیست
» وبلاگ ایران اسلام
» زیر آسمان خدا
» علوم جهانی
» ..:: نـو ر و ز::..
» باور
» تمام آرزویم این است که خاک کوی تو باشم
» رایة الهدی
» یوسف
» عسل
» پشت خطی
» حرفای خودمونی من
» نسل برتر
» موته
» معبر
» پیک گردان
» تخریب
» کوثر
» تنها ترین تنها
» نسیم جبهه
» حرم
» کلبه احزان
» کنیز زهرا
» قافله شهدا
» ندای آسمانی
» عاشق مهدی
» نیایش
» ایران سربلند
» فصل بیداری
» منطقه‏ ممنوعه
» استشهادی
» امتیاز
» انتخاب
» سیب ترش
» نوابیسم
درباره وبگاه

به قول حاج آقا بهجت .......العبد یه نوکر یه مدافع حرم
موضوعات وبگاه
پیوندهای روزانه
برچسب ها
طراح قالب
شهدای کازرون
.: طراحی و کدنویسی قالب : شهدای کازرون :.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد.کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...